سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۱

باز هم پارادوکس

۶ نظر:

  1. تو اصلا می دونی پارادوکس چی هست؟
    ازدواج یعنی تعهد و تعهد یعنی گرفتاری.
    شما اگر یک مسئولیت در دنیا رو گفتی که گرفتاری نباشه من برداشت تو از پارادوکس رو می پذیرم.
    عشق و محبت حتی اگر به ازدواج هم ختم نشود باز اسباب گرفتاری ست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله آقای حیدر , من میدونم پارادوکس چیه که براش پست گذاشتم
      اگه ازدواج گرفتاریه پس چرا روز گرفتاری رو گرامی میدارید؟
      شما اصلا از بیخ با دوستی و عشق و محبت مشکل دارید
      آثار عشق و محبت حیدر گونه جمهوری اسلامی شما هم که کاملا آشکاره !!
      تفصیر ازدواج رو هم لطفا بزار برای اونهایی که میدونن ازدواج چیه
      نه امثال خودت که ازدواج رو به صورت حیدر گونه ای مایه گرفتاری میدونی
      گرفتاری اصلی بشریت وجود شما مغز گندیده هاست نه عشق و محبت

      حذف
    2. تو از کجا میدونی که عقاید من چیه؟
      صرف اینکه اسم من حیدره، شدم طرفدار جمهوری اسلامی؟ اگه با اسم مشکل داری فکر کن من کامبیزم.
      سعدی میگه:
      اگر به صید روی وحشی از تو نگریزد
      که در کمند تو راحت بود گرفتاری .
      نه هرکی مطلبی در باب پارادوکس نوشت، پارادوکسی داند!
      اول شعورت رو تعالی بده بد بیا افاضه کلام کن.

      حذف
    3. مگه شما ميدوني كه منظور امام رضا از گرفتاري چي بوده كه اينطور داري از اين اصطلاح دفاع ميكني؟ در اصطلاح فارسي گرفتاري يعني بدبختي و مصيبت و اگر اما رضا نسبت به عشق چنين ديدگاهي دارد بايد متاسف بود. انسان بايد با عقل خود در امروز زندگي كند نه اينكه زندگي را از ميان كتابهاي عهد عتيق و مقدس سازي هاي افراطي امور زندگي(همچون عشق) پيچيده كند

      حذف
    4. با توجه به مطلب آقای شاهین دو مطلب را اشاره می کنم.
      اولا در عربی واژه های مختلفی برای بیان آنچه در فارسی صرفا گرفتاری و مصیبت ترجمه می شود، وجود دارد. مثال واضح آنکه در لغت عربی «بلاء» به معنای آزمایش است که بعضا به اشتباه مصیبت ترجمه می شود. البته من متن عربی حدیث رو ندیدم که بتونم ترجمه دقیقش رو بگم.
      ثانیاً ببینید با احترام به تمامی مکاتب و ادیان، در اسلام هر گونه عشق و محبتی که شدت آن به حدی برسد که انسان را از خداوند غافل کند، مردود است.
      ثالثا در این جا باید یه سوال دیگر رو هم علاوه بر معنای دقیق گرفتاری می پرسیدید. این که منظور از عشق چی بوده. چرا که بعضی ها عشق به مال و ثروت دارن. چه بسا هیچ زن و زندگی هم نداشته باشند.

      حذف
  2. اين حيدر واقعا تفسير مزخرفي داشت
    سررسيد اشتباه چاپ شده
    حيدر برا اينكه تحميل كنه سررسيد درسته، خودشو به لجن ميكشه
    تو اگر كامبيز هم باشي، همون حيدري كه هستي
    ربطي هم به طرفداري از جمهوري اسلامي نداره
    تو اينا رو قبول نداري، چون يه چيز بدتر رو قبول داري

    پاسخحذف